Dagens träning ♥

   Publicerat 2012-04-15 Kl 18:04:40 i kategori Allmänt
hejsan, ♥
red athena idag. gick superbra, vi hoppade, ♥ tänkte att jag kunde göra det eftersom det var markarbete i fredags så det var inte så hårt å hon stod igår så ja.. ♥ men det gick jättebra, hon var väldigt duktig. vi kör en utvärdering nuuu, ♥


'Igångsättning'
jag gick in i paddocken, haha, smaaaart.. ;) men emelie hade hoppat innan så banan var redan framme å så, götttt. men mamma fick sänka för emelie hade hoppat ganska högt, elr 1,10 å jag ville inte börja med det lixom, faktsikt aldrig hoppat  det med athena men hon skulle säkert klara dettttt. ♥ men iaf,mamma fixade banan medans jag skrittade fram henne. jag jobbade henne lite smått i början runt fyrkanten, seedan jobbade jag med henne mer å mer. började gå så smått över bommar jag hade lagt ut. efter en stund började jag trava. red lätt såklart å jobbade henne mkt i volter å få henne böjd å jobbade försiktigt ner på tygeln. när jag ska hoppa med henne är jag inte lika noga med att hon ska ner på tygeln, hon ska ändå ha det högt när jag hoppar sen.. ;)♥ var ute efter att hon skulle börja frusta. efter jag jobbat henne i traven började jag galoppera henne i hennes lätta varv. Hon var väldigt lyhörd så galoppfattningen blev riktigt bra! galopperade runt henne lite runt spåret å la in lite volter i mellanåt. väldigt fin galopp! sedan har hon svårt för att fatta vänster så jafg använde mig av en cavaletti å bytte galopp över den. gick galant!

Hoppningen
började med att trava över bommar, en liten upphöjd på slutet så hon skulle lyfta bra. gick super! sedan började jag hoppa henne på väldigt låg höjd. ett räcke å sen en oxer å så vidare. drar höjderna lite snabbt, var ju inte ute efter att hoppa så högt idag, skulle träna bana med henne, har inte gjort det så mkt så det ville jag göra. det var ett kryss på kanske 30 (?) , ett räcke på 40-50 tror jag, en oxer som vi höjde växelvis, slutade med 80 cm (?) tror jag sen ett räcke med en liten sak under, när vi höjde tog vi bort den. tror vi kom upp i 90. athena var riktigt duktig idag! hon var lyhörd för skänkeln å var sååå duktig. hon var väldigt duktig i hoppningen, huvudet högt å fiiina hopp! på vissa bilder ser deet ut som hon river, men nej det gjorde hon inte! ;) ska lägga upp filmen sen på youtube, sök på mitt na¨mn, MrsAmandiih ♥

Sammanfattning
allmänt jättenöjd med passet, en 10 poängare helt klart, klockrenttttt ♥

Min snälla mamma var med å mocka å sånt idag. Hon står även för bilderna!








Dagens outfit:

jag:

ridbyxor från Ullared
strumpor - kingsland
tjocktröja, horse - Ullared
jacka - Lerk's, back on track
pikétröja - gbg horseshow

Athena ♥ :
Schabrak - Hv Polo
Benskydd - Vet jag inte..
Träns - Vet ej här heller.
Sadel - Santa Cruz





HAhhahah, jag ser väldigt rädd ut på bilden, men det är jag inte... ;)♥



men ni får ha det ♥ tagga skola imon.. elr inte,, .. men göttit att jag går bara till onsdag sen åker jag till england på torsdag, woop, woop! :D ♥


ha detttttt, ♥
/Amanda
Publicerat 2012-04-15 Kl 18:11:00

Hejsan fin blogg!



Ta chansen att vinna en hel design, den 20 april så ska vi lotta ut TVÅ vinnare, som vinner varsin design efter egna önskemål! för mer information, klicka på länken! :D



http://ponnybruttornas.blogg.se/2012/april/ny-bloggtavling-1.html#comment



kram!

Publicerat 2012-04-16 Kl 09:31:10

Fin blogg! Gå gärna in och kolla på min blogg. Kram

hej
Publicerat 2012-04-19 Kl 17:25:06

tänk på att inte stå upp för mycket




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: