Frapino

   Publicerat 2013-08-26 Kl 14:37:00 i kategori My life ♥
Så hääär kommer frapino-inlägget och varsågod Emma som väntat haha! :)
Jag har ingen aning om mängd på det här utan jag endast på känsla (I'm so good, masterchef). Hur som helst det beror lite på hur många man gör det till å så, hur "fet" den ska vara å så.
Det  jag använder mig av är:
  • Is, vilket är rätt självklart eftersom det är frappe lixom.
  • Mjölk, jag har använt mig av blå, 0,5 %
  • Glass, förra gången hade jag vanilj och choklad-glass men du kan ju ha bara vanilj eller choklad eller en helt annan smak, det bestämmer du själv såklart! :)
  • Vaniljarom, typ som någon vätska som ger lite vaniljsmak.
  • Sedan har jag haft kolasås runt glaset och på toppen för att ge den "caramel"-smaken jag älskar. Du kan ju ta en annan "sås" om du vill det eller ta bort det helt.
Det du börjar med är att mixa isen. När den är helt mixad så den kan gå igenom ett sugrör heller du över den i en annan skål. "Mixar" sedan glassen och mjölken till en slät smörja haha. :P I med vanilj-aromen, när det är slätt så i med isen och blanda runt igen. Sedan är det bara att hälla upp i glas.
 
Jag älskar Espresso House-sugrören så jag försöker ta med mig några hem ibland hahaha! Jag vet inte var man köper så stora och bra.
 
Det är detta receptet jag använder mig av om jag gör frapino. Om ni gör den får ni gärna säga vad ni tyckte om den! :)
 
Publicerat 2013-08-26 Kl 16:33:58

Hahaha, äntligen!!! Tack bästa Amanda!! :D <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: