Svar på tal

   Publicerat 2013-08-25 Kl 08:44:06 i kategori Frågor & Svar
 
Okej till att börja med, är din propositioner helt fel. Jag är inte vuxen, utan 15 år gammal och rider en ponny som är minst 10 cm större än en B-ponny. Jag väger inte lika mycket som en vuxen, eller kan göra men fortfarande inte för mycket för att rida Athena, Welsh Cob, 140 cm i mankhöjd. Till och börja med, Welsh Cob är en grövre ras och klarar mycket mer. Jag skulle gärna vilja höra dig säga detta till en fullvuxen man på säkert över 180 cm rida på en Welsh Cob, så som Athena.
 
Och gud vad stor jag är ja herregud hästen klarar ju inte att hoppa. Mina ben är ivägen, mitt överliv å allt blir bara knas. Nä inte rikigt. Igår satte vi två nollor efter mycket kämpande och för olika tävlingar. Tycker du Athena ser störd ut? Hon galopperar på precis som med vilken annan ryttare som helst. Hon hoppar precis lika fint som med en annan ryttare. Hon går fint i dressyren med, hon kan jobba sig i formen och med ryggen, hon kan hoppa 1 m med mig på ryggen, hon kan racea med mig uppför den där backen lika väl som vi kan skritta ut barbacka och mysa. Hon är inte annorlunda för att jag rider henne. Hon är precis likadan.
 
Jag vet att jag är stor för Athena eller lång rättare sagt. Men hon är inte annorlunda i ridningen mot mig eller någon annan. Mina tränare vet att jag är lång men hjälper mig bära upp min längd så det går ändå. Jag tänker fortsätta rida Athena så länge jag har tid, får och inte växer mycket mer, vilket jag inte borde göra.
 
Sen vill jag fråga dig också eftersom du inte har så bra koll lilla du. Du tycker jag ska gå upp på stor D-ponny, men guuud så bra eftersom jag gjort det. Robby som han heter är en stor D-ponny, den största jag sett och är ändå "bara" 147 cm i mankhöjd. Där ser jag inte alls lång ut, precis som vilken annan ryttare som helst. Så innan du kommenterar kan du ta reda på lite fakta först. :)
 
Det jag vill avsluta detta är med att jag tänker ta vara på mina ponnyår. Jag har 3 år och detta året ut och jag tänker hålla på med ponny så länge det är möjligt. Sen har jag hela livet på mig till storhäst sen och det känner jag inte för nu. Som sagt jag vet att det är på gränsen, men eftersom det funkar fortfarande, hindrar det inte mig!
 
Hoppas du fick dig en tankeställare och även svar på din fråga. ;)
Kommentera gärna dina tankar om detta! :)
 
 
 
 
Publicerat 2013-08-25 Kl 09:47:18

Störd

Publicerat 2013-08-25 Kl 19:33:59

Hej Amanda!

Härligt att se videon från Lerk!
Ni är som vanligt jättefina ihop!
Ni har vuxit ihop, och vet var ni har varandra.

Precis som Linn på Lizzy.
Det är det liv en ponny/häst ska ha!

Hade jag varit ponny så hade jag gärna haft dig som ryttare :)

Kramis Vivvi




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: