100 things

   Publicerat 2013-01-17 Kl 21:30:19 i kategori Allmänt

1. Två namn jag lyssnar till:

Amanda & ett till som Emmie & Kajsa vet.. ;)

2. Någonting jag tycker om med mig själv:

Jag tycker jag är bra på att strukturera upp saker jag ska göra och känner mig sällan stressad med hästarna, plugg osv.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:

Jag är väldigt morgontrött tyvärr sedan också hur jag hur lat jag är ibland.. 
4. Detta är jag rädd för:

Jag har en otrolig och tramsig fobi för maskar. Jag är rädd för de, faktiskt. Inte så att jag skriker så fort jag ser en mask elr så men jag tycker verkligen att de är så äckliga så jag har lixom fått en fobi från dem. Sedan småkryp, usch!  
5. Tre saker jag vill ha varje dag:

Kärlek, mat och internet, ;)
6. Tre saker jag absolut inte kan göra:

Få platt/smal mage, haha.., gå ner i split/spagat & knarka, haha.. ;)
7. Detta tycker jag om att göra:

 Rida, vara med vänner & shoppa!

8. Detta vill jag göra just nu:

Slappa & bara chilla
9. Bästa känslan:

När man kommer rätt på ett hinder med hästen (lånar Sofias svar där) eller bara lycka. ♥

10. Värsta känslan:

Kanske när "ingen" lyssnar på en, eller dåligt ridpass är så tråkigt.. 
11. Egenskap jag gärna vill att min partner har:

Humor är ju ett måste!
12. Är jag kär just nu?

Nope
13. Jag vill gifta mig:

Jajamen
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör:

Leva ett lycklligt liv så klart, känna att jag inte missat något innan jag dör, kör på lite Yolo lixom.. Nä men resa & hopptävla massor!!
15. Min käraste ägodel:

 Jag älskar min säng, haha & sedan min lilla Iphone!
16. Något jag vill ha i present:


Häst såklart, vill haaa :( & sedan lite nya kläder hade suttit fint! :)

17. Detta har jag på mig just nu:

Mjukisbyxor, t-shirt
18. Favoritkläder:

Mina militärjeans eller min pälsväst kanske? Älskar annars Chelsea/Tessies blusar & kläder. 
19. Favorit djur:


Häst tror jag nog, även fast jag älskar Doris.

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:

 Pop, R n' B?

21. Favoritlåt just nu:

 Genom allt som allt - Give me everything - Pitbull !

22. Roligaste ämne i skolan:

Hemkunskap eller svenska tror jag!
23. Tråkigaste ämne i skolan:

No!
24. En bok jag gillar:

Hungergames

25. En film jag älskar:

Hungerspelen! Serie = Gossip Girl!!!

26. Favorit tv-program?

Ponnyakuten, haha, men annars såklart Svenska Hollywood fruar & mästerkocken hahah.
27. Favoritdoft:

Heat - Beyonce


28. Detta äter jag gärna:

Potatis!
29. Dricker helst:

Vatten när man är törstig annars Coca-Cola tror jag
30. Favoritgodis:

Choklad!
31. Hit vill jag gärna åka på semester:

Usa - New York & Miami
32. Färg på mina ögon:

 Blue

33. Min längd:

172,6 cm
34. Jag tror på:

mig själv, mina kompisar & även min familj & andar & spöken
35. Jag spelar:


Sims ibland när jag har tid.. ;)

36. Person jag beundrar:

Får massa inspertion från Linn Olsson & Nellie Berntsson, även från Tyra Sjöstedt

37. Så här bor jag:

I en villa/radhus
38. Antal döda krukväxter i hemmet:

På mitt rum - 0. Har plastblomma! :DDD


39. Det här tänder mig:

Hot guuuuys!
40. Det här gör mig avtänd:

Killar som playar, wooo
41. Favoritfärg:

Jag tycker Rosa är så gullig & gillar även blått. Sedan vitt.

42. Favorit citat?

Det finns så himla många bra citat men ett av mina favoriter är: Evetything happens for a reason

43. En hemlighet jag vet:

Don't tell yaa
44. Bästa present jag fått:

Min säng, mina Whitaker eller kanske ridstövlar, vet faktikt inte, får så himla mycket fint varje år.

45. Senast köpta skiva:

Jadu, det var ett tag sen
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:

Får nog säga mina ögon trots allt även fast jag ofta klagar. 
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:

My nose
48. Udda förmåga/egenskap:

Vet inte, :(
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:

 En katt hos en SNÄLL gammal tant eller ngt, hehe

50. Vad lyssnar du på just nu?

Pappa ser på antikrundan, hahhahha
51. Vad har du gjort/ska du göra idag?

Skolan, ridit
52. Var är dina föräldrar födda?

I Sverige, mamma i Lund & pappa i gbg!
53. Vad är det senaste du installerade på datorn?

Google Chrome (på skoldatan iaf, den är ju en vecka gammal bara.

54. Vilken är din favoritrestaurang?

Är det tråkigt om jag säger en utomlands? ;)
55. När badade du i en pool senast?

Ja det var ett bra tag sen.. 
56. Har du varit med i någon skolpjäs?

Vet inte riktigt , Lucia?
57. Hur många barn vill du ha?

2 st tror jag
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?

ROCKA BILLY, DANSBAND ELLER SÅNDÄR JÄTTEHÅRD ROCK & GROWL!!!
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?

Näääää, röstar inte än juuu
60. Vad har du för TV-kanaler?

Typ inga nä men typp 15 st, har sånt i hela området jag bor i :(
61. Har du åkt moped någon gång?

jajamen
62. Har du busringt någon gång?

Det är klart jag har. Kmr ihåg när jag & Andrietta skulle ringa en kompis en gång. Vi var på samma ställe så skulle Andrietta "uppehålla" den så skulle jag ringa men jag glömde ju så klart ta dolt.. ;)
63. Har du fått felparkeringsböter?

neee
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?

 Inte Bungy-jump rädd att linan ska gå av, men fallskärm hade varit kul

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?

Måste nog vara Mexico


66. Har du en egen trädgård?

Japp
67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier?

Jag älskade Bamse när jag var liten!
68. Kan du alla orden i nationalsången?

Någonstans i bakhuvudet finns de väl men nä, inte all tror jag.

69. Badkar eller duschkabin?

Dusch!
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?

Vet ej
71. Favoritpizza?

Vesuvio
72. Chips eller popcorn?

CHIPS!!
73. Vilken färg på läppstift använder du?

Lite rosaaktig eller knallrött!
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?

Nä, vad är det ens?
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?

Nope, men ändå hur kul?  haha, tönt-klassad
76. Apelsin- eller äppeljuice?

Beror på!

77. Vem är den senaste som du åt ut med, vad åt ni?

Kmr inte ihåg faktiskt...
78. Favoritchoklad?

Marabou schweizernöt eller jordgubb!

Bildkälla
79. När röstade du senast?

Har inte röstat.
80. När åt du en hemodlad tomat sist?

In the summer
81. Har du vunnit en prispokal någon gång?

Trr inte det, haha, jag sugerrrrr
82. Är du bra på matlagning?

jaaaaa, nä men det är kul, det är ju mest att följa ett recept oxå hehe
83. Klarar du att tanka själv?

HAr aldrig gjort

84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på?

Nä men försökte iaf övertyga mamma när jag var liten
85. Pepsi eller Coca Cola?

Coca Cola, LÄTT
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?

Nejnejnejnejnejnejnej
87. Vad var det senaste du handlade?

Måste nog vara mitt halsband tror jag

88. Har du kräkts offentligt:

ja....
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken:

Kärleken kmr väl, hoppas jag så man kan ju först bli mångmiljadär och sen sanna kärleken!
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet:

Ja det gör jag faktiskt.
91. Har du ringt något betalnummer:

Jajajaja
92. Kan man vara vän med sitt ex:

Ja, lämnar man varandra som vänner, så ja
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast:

Pappa, men inget allvarligt så som tur var
94. Hade du mycket hår som liten bebis:

nej, hahah, fråga mamma precis
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar:

Spelat in när jag pratar heheheh
96. Vad har du i din väska:

Mobil, plånbok, tuggummi & hörluar
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig:

Jag borstar tänderna, sminkar av mig, tar en kräm mot finnar, lipsyl & går på toa. Sedan brukar jag kolla igenom lite bloggar.
98. Vad är du tacksam för idag:

Att jag fick rida Pimi & att min familj & vänner är friska & krya

99. Var hittade du den här listan:

Hos Emmie-Nellie
100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:

Johanna Olsson, Laura Kvist & Jessica Kurzeja.

 

Publicerat 2013-01-17 Kl 22:21:12

vilken härlig lista! och GUD vad fina ögon du har!!

svar: tack så jättemycket, och detsamma! :D
kram!

Publicerat 2013-01-18 Kl 08:42:34

Fin blogg! :)

Publicerat 2013-01-18 Kl 23:56:07

Självklart! Jag ska fylla i den ;)

HAHAHAHAHAH, jag har oxå samma favvo program. Masterchef är ju grymt!

Publicerat 2013-01-19 Kl 13:19:05

kul att läsa :)

Publicerat 2013-01-22 Kl 19:25:39

Jag tar den 😬
Puss på dig, du är grymt duktig vännen ! ❤




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: