Tävlingen med Robby

   Publicerat 2013-09-02 Kl 13:30:00 i kategori My life ♥
Okej, tävlingen i lördags. Faktiskt så så nöjd med första tävlingen med honom. Jag hade ju ingen aning om hur han skulle vara ute, hur han ksulle reagera och allt sådant. Jag drar ingen lång beskrivning om hur vi kom dit på morgonen osv utan går direkt på klasserna och resultatet. Vi var ju på Gråbo Ridklubb som jag inte gillar så mycket och i lördagens kom verkligen den klara anledningen. Paddocken var helt hemsk. Inte sladdat och det var pölar av vatten och så sjukt dåligt underlag tyvärr, väldigt synd.
 
Ld+:
0+8 fel blev resultaten där. Vi tar det från början. Jag hade skrittat fram ute på någon väg där och han kändes lugn och lyssnade och inte borta lixom om ni förstår vad jag menar. Började trava och ta någon galopp i vardera varv i den hagen man fick rida fram på. Gick sedan in på framhoppningen och efter ett tag började jag galoppera fram lite. Jag stod i lätt sits och hade lite halvlånga tyglar bara för att han skulle komma igång. Plötsligt gör han världens bockparad och stora bocksprång. Han har aldrig gjort så förut och jag vart så himla förvånad att jag ramlade av! Haha brukar annars kunna sitta kvar men deå gick det bara inte. Fick tag i tygeln på vägen ner men han bara backa bakåt så jag släppte taget. Då körde han ett skenvarv pch ställde sig i ena hörnet och väntade på att jag skulle hämta honom typ. Hahaha! Jag fick inte alls ons vilket var tur, blev lite orolig för mitt knä eftersom jag fortfarande har problem med det och känner av det när jag rider. På framhoppningen fick vi ok-språng men ville inte trötta ut han för mycket så gick ut. Väl inne på banan gick grunden ok. Vi var nolla och i omhoppningen tog jag ganska tighta svängar vilket var så dumt. Jag red så himla dåligt och är så besviken på mig själv. Han hoppade ändå bra men man kände hur trött han var, väldigt trött. Han har även världens mage att släpa runt på. Underlaget försämrade det även väldigt mycket och han kom lite flakt på 10:an och vi petade det och så även sista, 12:an. Lite pissed på min ridning men det är ingenting å älta.
 
Lc:
0+0. Fick bra språng på framhoppningen och åkte inte av haha. Inne på banan en mycket bättre runda och bättre ridning. Vi fick rundare språng och kom mer jämt och fick bra flyt så den rundan är jag riktigt nöjd med. Jag tog ut svängara väldigt mycket i omhoppningen och sätte inte någon extra fart i han utan låg kvar i samma tempo som i grunden och var felfri. Kändes riktigt skönt å vara nöjd med rundan. Kom två utanför placering ändå med min långsamma tid haha men som sagt så låg inte fokuset på det. När Robby har bantat och är lite mindre om magen och underlaget är bättre ska vi utamana, kanske det redan blir nästa tävling? ;)
 
Det var det för i lördags. Han var superduktig och skötte sig super. Håll kolla på bloggen nu så kommer bilder på Robby och mig och på outfiten komma. Det vill du inte missa! ;)
 
Kolla vad fräck han är, han har helt underbar färg verligen, så kul med så annorlunda!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: