Utvärdering hopplektion

   Publicerat 2012-12-26 Kl 23:37:59 i kategori Allmänt
Jag skulle ju som sagt på hopplektion för Anna med Athena. Vi skulle ta transporten till manegen. Dock var det så himla halt men vi körde lugnt. Så i en av backarna orkade inte bilen upp eftersom det var så himla halt så vi fick backa försiktigt och lasta ut henne nedanför backen. Sedan fick jag gå med henne 20-30 min till transporten. Hade inga broddar då heller så det var svinhalt.
 
Sedan när vi kom till manegen sedan så var banan byggd & hon var väl framskrittad & hade frustat lite så jag kunde nästan trava med en gång. Hon var lite loj i början men sedan fick jag bra go i henne så det nästan gick lite för fort.
 
Vi började att galoppera & trava fram på en volt typ. Sedan gick vi vidare till travbommarna som vi sedan trvade över & flyttade ut dem. De låg på långsidan så när man sedan om till andra långsidn gjorde vi öppna. När vi sedan gjort det tog Anna ut de till galoppbommar & la upp mittenbommen så fick vi rulla över där. Det gick väldigt bra tycker jag. Lite osäkert till en början men sedan kom rytmen och jag fick till det. Succensivt byggde vi upp det tille n liten bana och rullade över. Athena har inte jättebra kondis så hon blev ganska trött fort. Rullade till slut över på oxer 90 cm med fina luftiga språng med bra avstån så valde jag att inte gå upp mer i höjd för det kändes så himla bra med henne.
 
Jag är väldigt nöjd med lektionen och vet lite mer vad som behövs tränas på. Jag är väldigt nöjd med Athena att hon rullar på så fint över hindren & är lite modigare och tar tag i hindret och tycker det är kul. Hon hoppar luftiga fina språng och hittar avstånden bra. Jag är även så himla glad att jag kan rida henne på vanligt 3-delat. :)
 
Jag är nöjd över min sits idag och händerna över hindreerna. För mig blir det lätt att jag ger för mycket eftergift men det tycker jag att jag fick till lagom och bra. Även min sits över hindrerna att jag inte slänger & lutar mig fram mot halsen för mycket. Även nöjd med min insats idag.
 
Helt enkelt riktigt bra ridpass.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: