Jag väljer bara min framtid

   Publicerat 2012-11-20 Kl 18:33:00 i kategori Allmänt
Blir så sjukt trött på det här. Jag kallas då och då "pluggis", "A-barn", pluggnörd osv. Visst det är väl trevligt så att få "komplimanger" om att man är ett s k A-barn men sen när det kmr till pluggnörd och pluggis & sådana saker börjar det gå övergränsen kan jag tycka.
 
Det är så många som jämt säger "kan du det", å det, å det & dittan & dattan men nej jag kan inte allt, och svarar jag, ja då för att jag har gjort min läxa som inte vissa andra har gjort blir det genast ett "ja det är klart, du är ju A-barn". Grejen är att jag gör mina läxor, jag siktar på ett högt betyg från början. Jag säger inte när jag gjort provet, 'jag hoppas jag får godkänt', jag vill ligga högre och kunna säga jag hoppas 'jag får minst ett C/B' uppe på den nivån. Visst sen är det såklart ämnen jag är svagare i som jag nöjer mig med ett godkänt (e) med.
 
Det är jämt så att alla andra tror att jag har koll på allt, tkr det ända jag gör är att plugga, men vem pluggar inte? Skyll dig själv om inte du får godkänt i ämnen och får betygsvarning, jag bryr mig inte, utan det jag gör är att jag väljer min framtid.
 
Jag vill kunna om 1 och 1/2 år välja vilket gymnasium jag vill kunna komma in på utan att det saknas poäng. Jag vill ha friheten och välja. Kommer jag inte kunna komma in på det gymnasium jag vill kommer jag ångra mig så sjukt mkt för att jag inte pluggade och ansträngde mig nu.
 
Jag kommer inte gå bakom skolan och tjuvröka, jag kommer inte skolka, jag kommer inte sluta plugga och få de högre betygen för att ni håller på.
 
Asså sorry men blir bara så trött på det här, jag kör mitt eget och väljer vad jag vill. 
 
Jag väljer bara min egen framtid och gör det möjligt att uppfylla drömmar.
 




 
 
 
Publicerat 2012-11-20 Kl 19:36:38

Hej Amanda!
Ska du till mw i sommar? :)
Kram

Publicerat 2012-11-20 Kl 20:41:13

Jag vet inte riktigt! Lutar åt det men det är inte helt säkert än ;) Har du varit på hopp-läger någon gång där? :)

Publicerat 2012-11-20 Kl 20:46:04

Aha okejj :D Jag tror att det blir lite mer som träningsläger när man väljer hopp eller dressyr för det var väldigt tuffa dagar med mycket jobb och slit under ridpassen. Men jag vet ju inte hur det var på allroundlägrena heller ;)

Publicerat 2012-11-20 Kl 21:01:43

Glömde skriva att din blogg är jätte bra! :D

Publicerat 2012-11-20 Kl 21:12:59

Det var inget, tack! :)
Nä, faktiskt inte. Jag vet en massa men inte om dom är bra eller inte. Sjösjärnans (stavning) är bra men det är så jäkla dyrt och platserna går direkt.
Sen så måste det finnas gott om D-ponnyer också så man har chans att få ponny och inte häst. Så jag vet faktiskt inte.

Jag och Felicia kommer nog att åka på läger 7 igen om vi inte hittar något annat att åka på ;)

Publicerat 2012-11-20 Kl 21:18:25

Aa oki! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: