Utvärdering Athena

   Publicerat 2012-09-20 Kl 17:45:45 i kategori Allmänt
Utvärdering av ridpasset med Athena igår. ♥
Igår red jag ett väldigt bra ridpass på Athena. Tänkt eberätta om det. Innan det redjag lektion för Anna i söndags som gick välidgt bra, även innan har jag ridit lera gånger för Anna & det jhar gått väldigt bra!
Hur som helst, utvärdering från igår.
 
"Uppvärmning":
Jag satt upp vilket var självklart sedan skritta jag ut en kortis i skogen, bara pyttelite för att komma bort från paddocken lite. Efter det in i paddocken. Där fick hon fortsätta skritta på långa tyglar några varv innan jag plocka upp dem och börja jobba henne i form. Hon var väldigt fin redan från början. Hon gick verkligen i form och jobbade långt nerre, men inte i låg form utan alldeles lagom. På långsidorna gjorde jag volter, en på varje långsida. Gjorde ett par stycken i varje varv så jag får ställt henne och uppvärmd. Började sedan trava. Joggade igång henne lite innan jag jobbade henne i form. Sedan la jag lite volter på varje långsida igen.
 
När hon kändes klar började jag göra skänkelvikningar från mitten av mittlinjen. Gick lite sådär till en början för hon är lite nochig mot skänkel men sedan funka det super & det blev riktigt snygga skänkelvikningar.
När jag gjort i båda varven började jag galoppera lite. Sedan gjorde jag dressyrprogrammet LC:1 några gånger. Gick super, hon var mjuk, lugn & avslappnad. På förlängda stegen kändes det verkligen som förlängda steg. Jag lever fortfarande på känslan! Galoppen var det inget snack om, ner i form med en gång och stanna och jobba där i lagom perfekt form. När jag kände mig klar sedan travade jag ner henne och skrittade ut en bit. 
 
Sammanfattning:
Jag är sjukt nöjd med ridpasset. Det bästa på länge. Seriöst, shit vad denna hästen kan. Hon kan lätt ta sig upp i klasserna, vilken kapacitet!  ♥
 
/Amanda
 
Igår red jag ett väldigt bra ridpass på Athena. Tänkt eberätta om det. Innan det redjag lektion för Anna i söndags som gick välidgt bra, även innan har jag ridit lera gånger för Anna & det jhar gått väldigt bra!
Hur som helst, utvärdering från igår.
 
"Uppvärmning":
Jag satt upp vilket var självklart sedan skritta jag ut en kortis i skogen, bara pyttelite för att komma bort från paddocken lite. Efter det in i paddocken. Där fick hon fortsätta skritta på långa tyglar några varv innan jag plocka upp dem och börja jobba henne i form. Hon var väldigt fin redan från början. Hon gick verkligen i form och jobbade långt nerre, men inte i låg form utan alldeles lagom. På långsidorna gjorde jag volter, en på varje långsida. Gjorde ett par stycken i varje varv så jag får ställt henne och uppvärmd. Började sedan trava. Joggade igång henne lite innan jag jobbade henne i form. Sedan la jag lite volter på varje långsida igen.
 
När hon kändes klar började jag göra skänkelvikningar från mitten av mittlinjen. Gick lite sådär till en början för hon är lite nochig mot skänkel men sedan funka det super & det blev riktigt snygga skänkelvikningar.
När jag gjort i båda varven började jag galoppera lite. Sedan gjorde jag dressyrprogrammet LC:1 några gånger. Gick super, hon var mjuk, lugn & avslappnad. På förlängda stegen kändes det verkligen som förlängda steg. Jag lever fortfarande på känslan! Galoppen var det inget snack om, ner i form med en gång och stanna och jobba där i lagom perfekt form. När jag kände mig klar sedan travade jag ner henne och skrittade ut en bit. 
 
Sammanfattning:
Jag är sjukt nöjd med ridpasset. Det bästa på länge. Seriöst, shit vad denna hästen kan. Hon kan lätt ta sig upp i klasserna, vilken kapacitet!  ♥
 
/Amanda



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: