Stuteri Mw

   Publicerat 2012-07-08 Kl 22:34:00 i kategori Hästar och ridning
En av mina bästa veckor. Drar igenom dagarna lite snabbt. Ni kan läsa mer om lägret här, här, här, ev här & här & sist men inte minst här
 
Dag 1 - söndag - Vi kom fram till lägret. Jag var spänd & nervös, jag hade ju längtat så himla länge. Tillslut kom alla & vi samlades på gården & drog allt som regler & så. Sedan fick vi reda på rummen, jag kom med Åsa, Kajsa & Emmie. <3 Sedan skulle privatryttarna ha en grundläggande dressyrträning efter det skulle vi andra ha sitsträning för att Maria skulle kunna kolla av balans, följsamhet mm. Dagen led mot sitt slut & vi åt middag & hade lite lekar & så. Underbar första dag, kändes som alla nästan blev vänner med en gång. 
 
Dag 2 - måndag - Vi vaknade upp kl 06.45, var i stallet jkl 07.10 & gjorde iordning allt hö till hästarna, hö & kraft, vissa hästar med sto skulle ha hela 10 (!) kilo ensliage så det var ganska mkt jobb. Sedan gick vi & hämntade hästarna & vid frukosten fick vi reda på vilken häst vi fått. Jag fick underbara - Gin Noir MW. Läs mer om han längre ner. Iaf under dagen fick vi rida ett dressyrpass & ett markarbetspass. Gick ndå hyffsat bra, på kvällne hade vi aktiviteter igen.
 
Dag 3 - tisdag - Hade sovmorgon till 7.30, dock en lååång stlltjänst på em. Jag började med att hoppa på fm & sedan underbar uteritt på em. Även underbar vattenbrändboll på kvällen. 
 
Dag 4 - onsdag - Lååååångritt! DEt var såååå underbart, älskar det.
 
Dag 5 - Torsdag - Dressyr & Hoppning
 
Dag 6 - Lite terrängritt & sedan hopptävling - stilhoppning. Jag tkr det gick bra. Filmer kmr ut på videoFyMe oxå, ev YouTube. 
 
Dag 7 - sista dagen..  Vi tränade på kadriljen vi skulle visa upp & sedan uppvisningen vilket gick väldigt bra, sedan det hemska, säga hejdå till hästen & kompisarna. DET ÄR HEMSKT SKA NI VETA.
Jag älskade veckan som var underbar!
 
Här är iaf infon:
Info om Gin Noir MW:
 
Gin Noir Mw, alltså Gin Noir har Sveriges nästbästa gångarter, i hela Sverige (!). Han är världens mysigaste kille, kmr alltid & hälsar & är underbar att rida på. Han har lärt mig sjukt mkt, med min sits, mina händer, väldigt mkt som jag har nytta till andra hästar. Han har växt över till liten storhäst, och tur för mig för annars skulle han gått som tävlingsponny. 
Gin Noir MW född 2006
Bästa hingstföl på Bollerup ASRP utställning samt bästa ridponnyföl i Halland med 
9 8 8 9 8 8 = 50p - kopierat från hemsidan även bilden.
Jag älskar Gin Noir, han är världens bästa storhäst. 
e: Gerswin u: M Melody
 
 
Alic har tagit bilderna. Mer bilder kmr i flera andra inlägg, puss! 
 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: