Robby Presentation

   Publicerat 2014-03-18 Kl 16:19:49 i kategori My life ♥
Robby är en stor D-ponny på 1,47 m i mankhöjd och född 2003. Robby upplevs mycket större än vad han är, många tror att han är en stor häst men det är han inte. Han är korsningsponny, färg Appalosa. Han är från Holland.
 
Robby står på en ridskola utanför Göteborg, Annika Teibl är det som äger honom. Jag rider honom en gång i veckan, och då i en hoppspecial för Annika och sedan varannan vecka dressyr, även då för Annika. Jag har ridit han knappt ett år. Vi hoppar nu banor på ca 1 m och ska snart debutera det på tävling.
 
I ridningen är Robby väldigt speciell. Han är både pigg och lite lat. Han kräver mycket ridning från sin ryttare hela tiden och man måste jämt hålla koll. Han är dock väldigt otittig och styr snällt på vilket hinder man kommer på, men får lite lättare nedslag då om man bara får springa på själv. Robby tror jag är utbildad upp till Lb i dressyr men jag tävlar han endast i hoppning. 
 
Det känns som jag och Robby har kommit varandra ganska nära på en såpass kort tid. Jag var lite tveksam i början till att börja rida honom då han inte riktigt var min typ, då jag egentligen ville ha någon lite piggare. Men i efterhand är jag så glad att jag fortsatte. Han är väldigt trevlig när man lär känna honom, men som sagt krävs det en del jobb. Robby är väldigt chramig och det tror jag är något av det första jag föll för hos honom, och att han var så stor och jag skulle kunna rida honom länge! :)
 
 
 
 
 
Publicerat 2014-03-20 Kl 07:28:46

Rååååby 💗

kim
Publicerat 2014-04-05 Kl 06:39:46

hej, jag hade robby 6 år innan jag sålde han, vill bara säga att jag är glad att han kommer till användning :) det set jätte bra ut i filmerna :) saknar han mkt.. världens roligaste häst att rida!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: