Becca Fitzpatrick

   Publicerat 2013-08-31 Kl 12:17:00 i kategori Hiss och diss
Ett par böcker som jag skulle vilja tipsa er om är böckerna om Nora av Becca Fitzpatrick. De är nog en av de bästbokserierna jag läst. I hela serien är det 4 böcker och den sista boken släpttes nu iår, alltså 2013.
I böckerna finns det:
  • Fallen ängel (2010) På eng Hush, hush
  • Förlorad ängel (2011) På eng Crescendo
  • Noras val (2012) På eng Silence
  • Änglarnas kamp (2013) På eng Finale
De handlar om en tjej som heter Nora. Det är väldigt svårt och förklara handlingen men läser ni första boken kommer ni garanterat bli fast, inget skämt alltså. Nora lixom upptäcker konstiga saker och det är lite "tonårsdrama" samtidigt är det nte som andra vanliga böcker som är samma utan detta är något nytt och annorlunda. & för att inte prata om Patch som är med i boken, som verkar helt perfekt.
Den är inte heller alls tråkig även om kanske titlarna inte verkar det roligaste, med änglarna men det är heeelt fel för den är grym haha!
Ge det en chans för jag skulle inte ångrat det en sekund. Det började med att Kajsa läst de första böckerna och sen läste jag de två. Sedan gick jag om henne med bok 3 och 4 haha. Nu håller även Andrietta och Emmie på och läser böckerna, vet dock inte om Andrietta är klar med dem. 
I sista boken släppte jag faktiskt några tårar haha så känslig. Tror det var för man vet att det var för att man visste att det var slut men samtidigt blandat med glädje typ. Lite samma på GossipGirl.
 
Nu hoppas jag av heeela mitt hjärta av att de ska göra den på film för jag kommer garanterat stå först i kön!
 
Där ser ni en liten liten bild av första boken.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: