Mål

   Publicerat 2013-02-14 Kl 07:56:00 i kategori My life ♥
Jag tror inte jag har skrivit något om mina mål med Billy och Athena, alltså målen 2013. Tänkte i alla fall göra det om ni vill läsa!
 
Med Athena vill jag bara försöka rida så länge det går innan jag blir för lång. Jag vet att jag redan är för lång på henne men jag gillar henne så himla mycket verkligen. Vi har börjat hitta varandra mer och mer och kommer bra överrens lixom och jag trivs verkligen med henne. I hoppningen har hon börjat få mer självförtroende och det är kul att hoppa henne. Men sedan kommer det till min längd och jag vet att jag är för lång, men än så länge funkar det. Vikten är inte för mycket och jag tänker rida henne så länge jag kan, får och vill. Jag vill inte byta från ponny än lixom, & sedan hade det ju inte varit dumt om hon var 8 cm högre, alltå maxad d-ponny men nu är hon maxad c-ponny istället och det är sådant man får ta. Sedan kommer jag & Athenas ägare Anna väldigt bra överrens tycker jag.
 
Men mitt mål med henne iaf är att komma ut på clearrounder och börja tävla så smått i avdelning B på lite lokala tävlingar. Eftersom det är hennes sista (nästsista?) ungponny år, hon är alltså 6 iår så får jag ju börja klassa upp henne. Så jag vill verkligen sätta en nollrunda med henne detta året var de än blir. Höjderna har hon inga prblem med utan det är mest självförtroendet och att hon inte är så van att komma ut. Tyvärr är jag inte gjord utav pengar så vi får se hur mycket jag kan tävla henne men jag ska försöka och träna hemma och förhoppningsvis kan vi komma ut mer iår! :D
 
Med Billy vill jag fortsätta som jag gör. Rida dressyr varannan vecka och hoppa han varje. Jag tycker det börjar gå så bra nu lixom. Vi sätter inte varenda träning men det är så himla roligt nu. Jag längtar efter varje träning och efter Billy nu. Det ska bli så himla kul när vi kommer ut och kan börja tävla igen vilket jag längtat efter. Jag ska vara med på Gota i år igen för jag älskar gemenskapen man har, massa kompisar ska vara med iår igen & det är låg höjd eftersom Billy inte har superlätt för sig & kan hoppa jättehögt. Jag hoppas på att få tävla ganska mycket i år igen och sätta nya nolla-rundor och kämpa ännu mera på träningarna för att nå resultat. Billy är ju så nöjd när han får hoppa, han bara galopperar ju bara så är det jag som får sköta alla galoppsprång och sådant.
 
 
Så lite med mitt eget mål är väl att kunna lägga Billy rätt så han får de lättare att hoppa, och inte får med sig bommarna vilket det ofta blir. Få mer ett jämnare flyt i banan lixom. Det är det jag kämpar med varje träning och det största "problemet" är. Mellan mig & Athena vill jag stärka vårat band mellan varandra yttligare.
Sedan vill jag utveckla och förbättra min sits mer också! Jag hoppas på att AW-sporthorses kan hjälpa mig framåt i min ridning och hjälpa mig att bli ännu bättre. Detta kommer bli så himla kul.
 
Nu har ni fått veta lite om mina mål med hästarna och jag hoppas att de kommer hålla och funka. Jag älskar dessa ponnysarna. ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: