Torsdagskväll

   Publicerat 2014-03-20 Kl 22:28:48 i kategori Hästar och ridning
Goder kväll alla där ute. Hoppas ni är redo för att gå och lägga er inför bästa dagen på veckan, fredag! Äntligen helg och lite ledighet, det är vi värda, och speciellt vi nior som gjort nationella denna veckan. Är det då några nior som läser just nu, känn er träffade och här får ni en liten applåd från mig och bra jobbat. Idag hade vi skriva-svenska. Förhoppningsvis gick det bra, jag hade dock en bra känsla och får hoppas att det räcker till betyget jag satsar på.
Annars fortsatte letkionerna tyvärr som vanligt med spanska och svenska.
 
Jag kom sedan hem och tog moppen till Athena. Fixade då stallet, vilket gick väldigt fort idag och jag vet inte varför. Det är så härligt nu när våren kommer eftersom det är ljust så himla länge och inte alls lika kallt. Det värsta är dock alla insekter och spindlar varav att jag såg en spindel idag som jag inte tyckte om säskilt mycket... ;)
 
Själva ridpasset gick bra, Athena skötte sig fint och hade en fin form. I början försökte jag lägga henne i en lite längre och låg form som uppvärmning och bara joggade igång henne. Funkade bra och hon rulla på jättefint och frusta och hade sig. Gick in på mycket volter och gjorde serpentinbågar med mycket ställande i båda varven. I slutet sen så gjorde jag lite öppna. Blev inte så mycket galoppjobb eftersom paddocken är så tung men lite galopp och in på volten ett par gånger. Man får börja någonstans och sedan öka på lite för varje gång. Hade även lite travbommar ute på en volt som vi bara travade över, ingen big deal så. Sedan skrittade jag av henne i 20-25 minuter ute med Emelie som jag mötte på vägen så det var roligt.
 
Jag tog sedan moppen hem och herregud vad det blåste. Kändes som jag skulle välta mot sidorna och att hela vinden tog tag i mig. Lite läskigt faktiskt.
Imon är det elevens val i skolan och jag har i princip idrott. I vår kommun hålls det en tävling i olika idrottsgrenar. Så mitt val är att jag ska vara med och träna inför det. Slutar redan vid kl 13, går hem och duschar samt fixar iordning mig sedan åker vi ner till Skåneland och Malmö. Helgen kommer bli grymt kul och det är svårt att hålla sig!
 
Nu ska jag snart sova men först väntar ett avsnitt av side-kick:en från ryttareliten som sänds på Svt-play.
Ha det fins så hörs vi imorgon, kramis
Bild på sommaren och med Athena. Passar inlägget rätt bra eller. ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: